More than sensors+automation

JUMO is een van de winnaars van de Factory of the Future 2020 award

Optimale verzoening van mensen en de digitale wereld

PI 2210

JUMO is een van de winnaars van de Factory of the Future 2020 award

Het doel van "Digitaal Wallonië" is het samenbrengen van publieke en private actoren en initiatieven om de digitale transformatie van Wallonië te bevorderen. In het kader van het deelproject "Industrie van de toekomst" worden bedrijven die producten met een hoge toegevoegde waarde vervaardigen, beloond. Bovendien moeten de "fabrieken van de toekomst" de nodige wendbaarheid hebben om te kunnen inspelen op de snel veranderende marktvraag en open te staan voor nieuwe bedrijfsmodellen. Het optimale gebruik van digitale productieprocessen met behoud van een sterke menselijke aanpak is een andere voorwaarde.

Om de prijs in ontvangst te nemen, moeten bedrijven een uitgebreid selectieproces doorlopen waarin ze worden geëvalueerd op basis van de zeven pijlers van de transformatie. Deze omvatten geavanceerde productietechnologieën, een netwerkomgeving voor de productie, ecologische aspecten en aandacht voor de behoeften van de werknemers.

"De prijs als 'Fabriek van de toekomst' is het beste bewijs van het succes van de vele projecten die we de afgelopen jaren hebben aangepakt met betrekking tot de digitale transformatie. Dit is alleen mogelijk met geëngageerde medewerkers die openstaan voor de toekomst en die een permanente bijdrage leveren aan de optimalisatie van alle processen", benadrukt Bruno Radermacher, Managing Director van JUMO Automation. "Tegelijkertijd is deze prijs een stimulans voor ons om consequent door te gaan op de weg naar een 'Smart Factory'.

JUMO Automation is een toonaangevende fabrikant van industriële sensoren en automatiseringsoplossingen. Het bedrijf biedt de gehele meetketen van de sensor tot aan de automatiseringsoplossing voor temperatuur-, druk-, vloeistofanalyse-, debiet-, niveau- en vochtigheidsmetingen.

Volgens Bruno Radermacher wordt JUMO Automation met zijn 40 medewerkers gekenmerkt door een bijzonder hoog competentieniveau in de bouw van sensoren voor complexe toepassingen, bijvoorbeeld in de industriële ovenbouw of in de bijzonder veeleisende farmaceutische en voedingsindustrie. De dochteronderneming is ook uitstekend gepositioneerd in de markt wat betreft flexibiliteit en snelheid.

Management

bruno.radermacher@jumo.net